z powodu niedotrzymania przez producenta terminu wysyłki nasz klient potrzebował pilnie dostarczyć giętarkę. Transport morski nie zadowolił klienta i podjęto decyzję o użyciu transportu lotniczego. Opracowaliśmy logistykę lotniczą z wykorzystaniem multimodalnego schematu przewozu.
Charakterystyka gabarytowo-wagowa maszyny była krytyczna dla organizacji załadunku i przewozu regularnymi lotami. Klient odrzucił przewóz czarterowym lotem lotniczym ze względu na wysokie koszty. W wyniku szczegółowego opracowania wybrano jedyną możliwą trasę transportu maszyny.
Na początkowym etapie producent miał problem z pakowaniem giętarki. Konieczne było spełnienie wymagań linii lotniczej w celu przyjęcia ładunku do transportu. W tym celu zorganizowano wizytę tajwańskiego spedytora w fabryce dostawcy, aby spełnić konieczne wymagania. Nadawca otrzymał niezbędne instrukcje.
Po zapakowaniu waga miejsc ładunkowych gwałtownie wzrosła i okazała się krytyczna dla 1 miejsca ładunkowego (18 184 kg). Wystąpił problem z załadowaniem do samolotu. Zorganizowano załadunek próbny, który pokazał i potwierdził możliwość załadunku danego miejsca. Ładunek został zarezerwowany, przyjęty do przewozu przez linię lotniczą i poleciał bezpośrednim lotem do Frankfurtu.
Już po przylocie do Frankfurtu ładunek został rozładowany ze statku powietrznego i umieszczony w magazynie linii lotniczej. Kolejnym zadaniem było załadowanie giętarki do pojazdu w celu dalszego przewozu środkiem transportu naziemnego. Z powodu braku niezbędnego sprzętu do takiej wagi zamówiono specjalny wózek widłowy, którym załadowano maszynę do pojazdu, po czym zorganizowano obsługę ładunku i odprawę tranzytową.
Samochód dostarczył giętarkę najpierw do punktu odprawy celnej w kraju WNP, a następnie do miejsca docelowego.